Beverwijk Centrum wint NRW Marketing Award met LEV

Door: Jan Pronk

BEVERWIJK – Beverwijk Centrum heeft de NRW Marketing Award gewonnen met het LEV-concept. Dat is vandaag bekend gemaakt tijdens het NRW Marketing Festival. De andere genomineerde steden waren: Enschede, Tilburg en Roosendaal.

Met de NRW Marketing Award honoreert de jury de merkboodschap: Beverwijk Centrum heeft LEV – Lekker, Eigenwijs, Verrassend. Een boodschap die de ondernemers, eigenaren en medewerkers van de winkels in het centrum met trots uitdragen. LEV is niet alleen een campagne en het is niet vrijblijvend. Het staat ook voor de stijl en het karakter van de winkels, zoeken van huurders en acties. Een van de onderdelen van het LEV-concept is dat er een datingsite is voor de aanpak van de leegstand. ‘Leeg pand zoekt huurder’. Een matchmaker brengt vraag en aanbod samen en gaat op zoek naar nieuwe ondernemers met LEV. Dat dit concept succesvol is blijkt wel uit het feit dat er tijdens de coronatijd 15 nieuwe winkels in het centrum zijn geopend. Maar misschien wel belangrijker: het is gelukt om de Beverwijkers weer trots te laten zijn op hun eigen Breestraat.
De basis van het LEV-concept is de samenwerking tussen de ondernemers en vastgoedeigenaren in het centrum en de gemeente Beverwijk: de ‘gouden driehoek’, waarin iedere partij zijn eigen rol pakt.
Een trotse wethouder Serge Ferraro van Economische Zaken reageert enthousiast: “Dit is een prachtige bekroning op al het werk dat het aflopen jaar door ons allemaal is verzet. Een onverwachte waardering voor onze aanpak en in coronatijd een enorme opsteker voor de ondernemers.”
Bij de ontwikkeling van het LEV-concept hebben de partners gebruik gemaakt van de kennis, expertise en ervaring van: Retailagenda, De Nieuwe Winkelstraat, InRetail, Bureau aan Zee.

advertenties

Bloemsierkunst De Duinroos
Lenary.nl
goedbegin.eu
Startpagina24.com
Café-Biljart Carillon
LEQUAL Online Marketing