Erik Festival groot succes

Door: Jan Pronk

IJMOND - Het Erik Festival is wederom een enorm succes geworden! Het festival, georganiseerd door Stichting Ezelsvrienden, is op zaterdag 20 mei 2017 gehouden 
ter nagedachtenis aan Erik Zoon en om geld op te halen voor het goede doel. In totaal wordt er € 15.000,- gedoneerd aan Heliomare, vestiging de Velst in Heemskerk!
Zaterdagmiddag 15.30 uur barstte het feest los bij de Nozem en de Non in Heemskerk. 
Er werden veertien optredens gegeven door leerlingen van diverse basisscholen uit Heemskerk en Beverwijk. 
De optredens liepen uiteen van live zang, playback, dans en het bespelen van een viool. 
Met geweldig veel overtuiging traden de leerlingen op voor een enthousiast publiek. 
Rond 17.30 uur reikte wethouder Aad Schoorl de eerste prijs uit aan Brandon Bakkum, de terechte winnaar van The Voice Kids Heemskerk. 

Hij won hiermee een schoolreisje voor groep 6 van de Sterrekijker bij de Patatoloog.Na het middagprogramma ging het Erik Festival om 20.00 uur verder. Op de drie podia, binnen en buiten, werd door zes verschillende bands een spetterend optreden gegeven. Burnin’ Daylight, Shameless, She Rocks (zij vervingen op het laatste moment The Relic vanwege een blessure), Starfish, The Cloaks en Paperplane zorgden voor een geweldige sfeer. Rond de klok van 01.00 uur nam Jan Welmers, directeur van Heliomare, de cheque in ontvangst van Stichting Ezelsvrienden. Het geweldige bedrag van maar liefst € 15.000,- stond hierop genoteerd. Dit bedrag is tot stand gekomen door de hulp van diverse sponsors en alle donaties van de bezoekers tijdens het Erik Festival. In samenwerking met Rotaryclub Heemskerk-Uitgeest is de opbrengst van het Erik Festival door de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) verdubbeld. Met deze donatie worden speeltoestellen geplaatst in de openbare buitenruimte bij Heliomare, waar zowel kinderen met als zonder handicap met elkaar kunnen spelen! 

advertenties

Bloemsierkunst De Duinroos
Lenary.nl
goedbegin.eu
Startpagina24.com
LEQUAL Online Marketing