OPBRENGST PINK RIBBON ACTIE DEKAMARKT VERDUBBELD
IJMOND - Donderdag jl. werd bij DekaMarkt Pampuslaan in Amsterdam de cheque overhandigd met de opbrengst van de Pink Ribbonactie die in alle winkels van DekaMarkt plaatsvond. Het leverde een recordbedrag op van € 14.000, een verdubbeling ten opzichte van 2021.
In de maand oktober verkochten alle winkels van DekaMarkt een speciaal boeket waarvan een deel van de opbrengst werd gedoneerd aan Pink Ribbon. In totaal ging het om ruim 5700 boeketten, twee keer zoveel als vorig jaar. Rosa Schaap van de afdeling marketing van DekaMarkt overhandigde samen met supermarktmanager Mohamed Alilouch de cheque met de opbrengst van de actie, € 14.000, aan Indira Balgobind, brandmanager Pink Ribbon.
Robin Hoogeveen, marketing manager DekaMarkt: "Ik ben echt heel trots op deze verdubbeling van de opbrengst. Onze klanten vinden net als wij projecten en onderzoek naar borstkanker duidelijk heel belangrijk. Indira Balgobind, brandmanager Pink Ribbon: "We zijn ontzettend blij dat DekaMarkt ons ook dit jaar weer steunt. Dat is nog steeds hard nodig want in Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Dankzij deze actie kunnen we meer borstkankeronderzoek voor deze vrouwen financieren. Bovendien dragen jullie zo bij aan projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Ook doen we er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken. Hartelijk dank!"
Thema 2022: Zelfliefde
Pink Ribbon vroeg in oktober, de borstkankermaand, door middel van allerlei acties dit jaar extra aandacht voor het thema zelfliefde, de zorg voor jezelf en het herkennen van signalen die kunnen duiden op borstkanker. De organisatie haalt daarmee geld op voor projecten en onderzoeken om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen.